I nie próbuj mi wmawiać , że natura nie jest cudem. Nie opowiadaj ...

photo

Zamień na chwile czujnik ciśnienia bezwzględnego z jakiegoś poldka na wtrysku lub fiata punto 1.6 lub daewo lanos ,nubira,matiz lub opel gsi bo to w każdym z tych aut jest taki sam.To jest ta kostka co idzie do niej wężyk z kolektora ssącego i wpinka z przewodami( to co w Płotkach usiłowaliśmy odpiąć ten weżyk) To użądzenie w większości aut odpowiedzialne jest za utrzymanie stabilne obrotów na biegu jałowym jak i podaje sygnał do kompa o stanie podciśnienia w układzie dolotowym (pomijam tu silnik krokowy) Miałem kilka przypadków u znajomych że falowały im obroty i po wymianie tego ustrojstwa wszystko pracowało w normie.Warto by sie było podpiąć pod program wykrywający usterki lub jak masz cierpliwość to polecam lekture OBSŁUGA I NAPRAWA POLONEZA i tam jest bardzo dobrze opisane jak odczytywać usterki układu elektronicznego po sygnałach wysyłanych przez lampke kontrolną silnika.Zwiera sie tam kostke i liczy ile razy mignie i w jakich odstępach kontrolka układu sterowania elektroniką(check engine) Trzeba ogrom cierpliwości ale da sie zlokalizować usterke jeśli zapamiętał ją komputer. Moge ci tą knige dostarczyć do Gdańska a oddasdz na zlocie

Tylko 12 a nie chodzi na dwa gary i żadnych błędów? Rozumiem, że posprawdzałeś czy nie ma lewego powietrza, rura do filtra, wkład filtra powietrza, wężyki podciśnienia jeżeli są w Lanosie. Nie leci olej spod dekla zaworów może on zwiera świece. Bezpieczniki wszystkie całe? Powiedz jak na samej benzynie? Może bezpiecznik od gazu? i dlatego gaśnie na gazie. Jak powyższe całe to jeszcze raz zaprogramował bym wolne obroty. A jak i to nie pomoże to - ASO.

Aha czyli jak by coś to trzeba stać nad nimi i gapić się na ręce żeby jednak ten kolektor wyjęli

tak demontaż kolektora obowiązkowy i poprawny nawiert!!Ma to duże znaczenie w lanosie i nie tylko
>reduktor zavoli zeta N jest do 150km wystarczy , ma jedna wade duze przyrosty cisnienia przy cut-off , scorpiona mam ja i niestety nie jest taki piękny jak go malują - idzie już do reklamacji- strasznie pływa ciśnieniowo po temperaturze - ja już bym go nie polecal
>do matrix HD344 obowiązkowo dobry filtr fazy ciekłej !! ( MATRIX XF 301) -wężyki od wtryskiwaczy do wkrętek w kolektorze tez maja byc tej samej dlugosc i mozliwie jak najkrotsze !
I jeszcze jedno niech ci czasem nie podepną reduktora w podgrzewanie przepustnicy
> wężyk od podciśnienia do reduktora ma być jak najkrótszy i czy mniejsza średnica wewn. tym lepiej max fi4 ja ma fi 2.8 , ogólnie czym krótsze są tym lepiej nawet gazowy
> czujnik stagowski ma być za filtrem fazy lotnej przed listwa wtryskowa!! i w takim miejscu żeby nieogrzewal sie od silnka!
> później wiadomo dobór dysz i ustawiamy w czasie jazdy( instrukcja od staga)
> kurde mi tak nikt sprawy nie naświetlił przed mątazem

Witam
jesli moge to tez sie podpinam pod ten temat bo mam taki sam problem
moj lanos jest slaby na nizszych obrotach tzn jak ruszam to musze dodawac duzo gazu aby nie zgasl tak samo na gazie jak i na benzynie jak juz ruszy z miejsca to sie toczy ale nie ma mocy dopiero po przekroczeniu 4tys obr. zaczyna ciagnac do przodu
ja juz mam przerobione chyba wszystko sprawdzone wszystkie wezyki podcisnienia wyczyszczona przepustnice i krokowy sprawdzony caly dolot powietrza sprawdzone swiece i srawdzona jaka jest iskra, sprawdzona kompresja na wszystkich cylindrach, usuniety katalizator i wymienione 2 tlumiki,
przegladnolem forum i znalazlem kilka takich problemow ale jeszcze nikt nie znalazl odpowiedzi

xemik,
nie wiem czy dobrze kojarze (chodzi o zawór recylkulacji spalin) mam sciagnac węzyk podcisnienia i co bo u mnie nic sie nie dzieje nie ma roznicy czy jest zalozony czy sciagniety.
jesli sie myle to podaj linka ze zdjeciem jak to wyglada i jak to sprawdzic i jakie powinny byc objawy po odlaczeniu
wnd,
u mnie sprzeglo jest napewno dobre

Zawór elektromagnetyczny wygląda TAK ,a jest on umieszczony w komorze silnika na ścianie pod przednią szybą i idzie do niego wężyk od siłownika Vgis.U mnie był z nim problem bo powietrze nie przechodziło od tego siłownika i lanos jeździł bardzo mułowato poniżej 4500 obr/min.Dopiero po przekroczeniu tej granicy dostawał kopa.

Witam,
Zrobiłem tak odłączyłem wężyk sterujący VGIS od elektrozaworu i podłączyłem bezpośrednio do kolektora ssącego obok wężyka czujnika MAP.
Efekt po odpaleniu zamknięty długi przebieg powietrza. Mocne depnięcie gazu otwiera długi przebieg w kolektorze kompensując moc. Po co ten elektrozawór ma trzymać otwarty długi przebieg na biegu jałowym zasysając więcej mieszanki z mniejszym podciśnieniem kiedy mniejsze podciśnienie potrzebne jest w momencie gdy depnę w pedał. Dodam że silniczek chodzi płynnie, przyśpiesza dynamicznie (koniec z szarpaniem to naprawdę działa) na PB i LPG. Powinien mniej palić czy się mylę ?

Co o tym sądzicie - proszę o opinie - spalanie zmaleje ?

Dodam, że nie jestem ekspertem może coś pokręciłem jeśli tak to proszę o krytykę.

pozdrawiam,
SW

Dobra
Ostatni raz napisze jak zaslepic egr
Krotko mowiac; nie wiem jak w Oplu <ale podejrzewaam ze jest tak samo bo nie bardzo wiem co mialoby sie tam chlodzic > ale w Nexii/Lanosie itp egr jest poprostu wkrecany w glowice. Sterowany jest wezykiem podcisnienia dochodzacym do niego i juz Generalnie EGR przestaje dzialac jak sie od niego wezyk podcisnienia odlaczy <oczywiscie wezyk tez tzeba zaslepic bo bedzie silnik lapal lewe powietrze> Do pelni szczescia mozna wywalic EGR i zaslepic blaszka


Krotko mowiac; nie wiem jak w Oplu <ale podejrzewaam ze jest tak samo bo nie bardzo wiem co mialoby sie tam chlodzic > ale w Nexii/Lanosie itp egr jest poprostu wkrecany w glowice. Sterowany jest wezykiem podcisnienia dochodzacym do niego i juz Generalnie EGR przestaje dzialac jak sie od niego wezyk podcisnienia odlaczy <oczywiscie wezyk tez tzeba zaslepic bo bedzie silnik lapal lewe powietrze> Do pelni szczescia mozna wywalic EGR i zaslepic blaszka

Prosto, szybko i na temat
Dzięki ziemniak

Zaślepię go tak jak mówiłeś

U mnie samo zaślepienie węzyka nie dało zadnej różnicy w osiągach...

Moze teraz będzie lepiej

panowie mam taki problem zdiołem głowice złożyłem ładnie pięknie a tu zonk został 1 wężyk podciśnieniowy i ni groma nie wiem gdzie ma siedzieć lanos 1,5 8v jest to 1 z tych cienkich wychodzi z przepustnicy i nie mogę znaleźć na niego miejsca zakończony jest łączka pod kątem prostym na pewno nie egr i nie ten wychodzący spod modułu do kolektora podpowie mi ktoś gdzie to ma siedziec

Witam,
przy kolektorze mam wystający króciec tak jakby od wężyka podciśnienia, aktualnie zaślepiłem żeby nie ciągnąl brudu (zaznaczony na zdjęciu).
Czy w tym miejscu powinien być podpięty jakiś wężyk?
Jeśli tak, to do czego wchodzi z drugiej strony?